Miło nam poinformować, że Instytut Analiz Europejskich jest partnerem projektu "Wzmacnianie świadomości zdrowotnej uczniów szkół podstawowych z wykorzystaniem nowoczesnych form edukacji".
Liderem projektu jest....
Celem projektu jest podniesienie wiedzy i kształtowanie nawyków w zakresie prawidłowych wzorców zdrowego stylu życia wśród uczniów klas IV-VI. Projekt ma na celu upowszechnienie w atrakcyjnej, multimedialnej i dostępnej możliwościom poznawczym 10-12 latków formie informacji służących kształtowaniu nawyków zdrowego żywienia, aktywności fizycznej oraz zapobieganiu zaburzeniom żywienia. Cele projektu będę realizowane dzięki międzynarodowej współpracy 4 doświadczonych i uzupełniających się podmiotów, działających w sektorze edukacji, promocji i IT. Planuje się objęcie wsparciem minimum 60 uczniów w 2 Szkołach objętych pilotażowym wdrożeniem oraz minimum 1000 uczniów w okresie trwałości projektu, w tym dzięki skutecznym metodom promocji i upowszechniania rezultatów. Rezultatem projektu będzie dostarczenie nowoczesnych narzędzi i programów edukacji żywieniowo-ruchowej szkołom i ich kadrze pedagogicznej, które mogą być wykorzystywane zgodnie z podstawą programową podczas lekcji. Realizacja projektu ma na celu opracowanie skutecznych, innowacyjnych narzędzi i metod, które pozwolą na ograniczenie coraz bardziej istotnego w polskim i europejskim społeczeństwie problemu otyłości dzieci i wynikającego z niego wykluczenia uczniów szkół podstawowych.
Koncepcja projektu zakłada utworzenie w ramach partnerstwa 3 programów
wychowawczo-profilaktycznych w zakresie przyrodniczo-biologicznym, psychologicznym i aktywności sportowej. W trakcie projektu zostanie opracowana innowacyjna platforma edukacyjna, wykorzystująca metodę grywalizacji na poziomie uczestników i Szkół. Projekt jest odpowiedzią na potrzeby rynkowe:
– W grupie Odbiorców projektu- uczniów szkół podstawowych zjawisko otyłości jest istotne. To grupa osób o największych możliwościach adaptacyjnych, na którą przyjęte metody wychowawcze i profilaktyczne mogą mieć najbardziej istotny wpływ. Warto zatem przeciwdziałać i spowolnić trend poprzez budowanie świadomości i zdrowych nawyków. – W grupie Odbiorców projektu- kadry pedagogicznej zachodzi zjawisko niewystarczającej podaży skutecznych i atrakcyjnych dla uczniów, aktywizujących narzędzi zgodnych z podstawową programową MEN, które mogłaby wykorzystywać na zajęciach. Na rynku nie ma programu prozdrowotnego skierowanego do uczniów klas IV-VI, który: wykorzystywałby interaktywne podejście do procesu edukacji, umożliwiałby korzystanie z zasobów edukacyjnych online, w tym samych uczniów bez nadzoru kadry, zapewniałby elementy grywalizacji w tym na poziomie Szkół i pojedynczych uczniów, był w pełni zgodny z podstawą programową i dopasowany do jej realizacji.
ARM Technology Sp. z o.o.
TITO PRODUCTIONS K.FUKACZ D.SŁONINA SP.K.
Instytut Analiz Europejskich Kinga Paciorek
Changemaker Educations - Norwegia
Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.